فنلاند اعلام استقلال كرد
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
فنلاند اعلام استقلال كرد
نوشته شده در دو شنبه 13 دی 1389
بازدید : 29
نویسنده : مولوی
93 سال پيش در روز6 دسامبر سال 1917 ميلادي سرزمين فنلاند از هرج و مرج ناشي از جنگ جهاني اول (1918-1914) و انقلاب هاي روسيه در سال 1917 ميلادي سودجست و از خاك روسيه جدا شد و اعلام استقلال كرد

ساكنان سرزمين فنلاند در ابتدا لاپون ها بودند تا اين كه در نخستين سده هاي ميلادي اين سرزمين توسط اقوام كوچ نشيني كه هم نژاد استونيايي ها و مجارها بودند ، تصرف شد.

در قرون وسطي سرزمين فنلاند به تصرف سوئدي ها درآمد و بخش اعظم مردم آن به مسيحيت گرويدند.

در اواخر قرن هجدهم و اوايل قرن نوزدهم ميلادي روسيه تزاري در جريان جنگ با سوئدي ها سرزمين فنلاند را اشغال كرد و اين سرزمين به يك دوك نشين خود مختار روسيه تزاري مبدل شد.

شهر هلسينكي در سال 1812 ميلادي به جاي شهر توركو مركز فنلاند شد.

شهر توركو يك شهر قديمي قرون وسطايي بود كه توسط سوئدي ها بنا شده بود.

با اين حال ، مردم فنلاند همواره آرزوي استقلال سرزمين خود را داشتند و در اين راه دست به جانفشاني هاي زيادي زدند.

به اين ترتيب ، در روز 6 دسامبر سال 1917 ميلادي فنلاند از هرج و مرج ناشي از جنگ 1918- 1914 و انقلاب هاي روسيه در سال 1917 ميلادي استفاده كرد و از خاك روسيه مجزا شد و استقلال خود را اعلام كرد.

در سال 1939 ميلادي ، استالين ديكتاتور شوروي پس از اتحاد با هيتلر تلاش كرد دوباره فنلاند را تصرف كند اما با فداكاري مردم فنلاند در جنگي كه به «جنگ زمستان» مشهور شد نتوانست تمام خاك اين كشور را اشغال كند و فقط موفق به تصرف بخش شرقي اين كشور منطقه كارلي شد كه هنوز بخشي از خاك روسيه محسوب مي شود.

بهرام افتخاري



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: